Zasady i warunki
Postanowienia ogólne
-
Sklep internetowy IONSTAR Polska, dostępny pod adresem internetowym ionstar.pl, prowadzony jest przez Dariusza Grabowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą DARO NARZĘDZIA Dariusz Grabowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6191948166, REGON 301593702.
Kontakt ze sklepem
-
Adres sklepu: ul. Obrońców Pokoju 4, 63-600 Kępno
-
Adres e-mail sklepu: biuro@ionstar.pl
-
Strona www sklepu: ionstar.pl
-
Numer telefonu sprzedawcy: +48 783 510 150
-
Numer IBAN rachunku bankowego sklepu w banku PKO BP S.A. (kod BIC/SWIFT: BPKOPLPW): PL 34 1020 2241 0000 2502 0042 2543
-
Klient może skontaktować się z właścicielem sklepu poprzez podany powyżej adres oraz numer telefonu
-
Kontakt telefoniczny możliwy w godzinach: 7.00-16.00
Definicje
-
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze sprzedawcą umowę w ramach sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DARO NARZĘDZIA Dariusz Grabowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6191948166, REGON 301593702.
-
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem sklepu.
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze sklepu.
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym ionstar.pl .
-
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
-
Zamówienie – oświadczenie woli klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub produktów ze sprzedawcą.
-
Konto – konto klienta w sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w sklepie.
-
Formularz rejestracji – formularz dostępny w sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
-
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
Koszyk – element oprogramowania sklepu, w którym widoczne są wybrane przez klienta produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności ilości produktów.
-
Produkt – dostępna w sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana albo zawarta między klientem a sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego. Przez umowę sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Warunki techniczne
-
W celu eksploatowania strony, to jest zapoznaniu się z wyposażeniem oraz złożeniem zamówień, potrzebne są:
-
Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu,
-
Poczta elektroniczna,
-
Akceptacja plików cookies.
-
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w działaniu sklepu wywołane przez siły wyższe, zakazanym działaniem osób trzecich lub niezgodnością sklepu internetowego z możliwościami technicznymi klienta.
-
W celu zapoznania się z asortymentem nie trzeba zakładać konta.
Zamówienia
-
Zamówienia można składać:
-
Poprzez założenie konta i wypełnienie formularza na stronie,
-
Jednorazowe wypełnienie formularza zamówienia na stronie bez zakładania konta,
-
Poprzez e-mail podany na stronie sklepu.
-
-
Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez klienta danych, które pozwolą zweryfikować klienta i odbiorcę towaru. Oraz potwierdzenie niniejszego regulaminu i polityki prywatności. Przyjęcie zamówienia przez sklep jest potwierdzane telefonicznie lub przez e-mail.
-
Dla stron ważne są informacje zamieszczone na stronie sklepu, przy kupowanym produkcie w chwili składania zamówienia, to znaczy: cena, opis i charakterystyczne cechy produktu, elementy jakie zawiera zestaw, termin i sposób dostawy.
-
Informacje, które znajdują się na stronie, nie oznaczają oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, natomiast klient, który składa zamówienie, składa ofertę zakupu konkretnego towaru. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w chwili potwierdzenia przez sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
Zakładanie konta w sklepie
-
W celu założenia konta w sklepie internetowym, należy uzupełnić formularz. Konieczne jest podanie pełnych danych teleadresowych wraz z numerem telefonu.
-
Założenie konta jest bezpłatne.
-
W celu zalogowania się do konta należy podać adres e-mail i hasło podane podczas procesu rejestracji.
-
Należy zaznaczyć oświadczenie zapoznania się z niniejszym regulaminem oraz zaznaczyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez sprzedawcę sklepu.
-
Można również wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera na podany adres e-mail oraz wybraniu tematu zainteresowań klienta.
-
Klient ma prawo w każdej chwili usunąć bezpłatnie konto ze sklepu. W tym celu powinien wysłać do właściciela sklepu stosowną informację, za pomocą e-maila lub pocztą tradycyjną na adres sklepu stacjonarnego.
Płatności oraz wysyłka towaru
-
Klient ma do wyboru płatność:
-
PayU – płatności internetowe,
-
Przelewy24,
-
Za pobraniem.
-
-
Klient ma do wyboru sposób dostawy:
-
Przesyłka kurierska,
-
Odbiór w punkcie DPD Pickup,
-
Odbiór osobisty w siedzibie firmy.
-
Wykonanie umowy sprzedaży
-
Do zawarcia umowy sprzedaży między klientem a sprzedawcą dochodzi w chwili potwierdzenia przez sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
-
Po wpłynięciu zamówienia sprzedający wysyła potwierdzenie zamówienia i zaczyna je realizować. W momencie otrzymania przez klienta wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między klientem a sprzedawcą.
-
W chwili wyboru przez klienta:
-
Płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
-
Płatności za pobraniem – klient zobowiązany jest do płatności przy odbiorze przesyłki,
-
Płatność gotówką przy odbiorze osobistym – klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze osobistym,
-
-
W sytuacji, gdy zamówienie zawiera produkty o różnym czasie dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. W tym przypadku klient ma prawo zdecydować, czy chce przesyłkę otrzymać częściami (z ew. dopłatą), czy poczeka na skompletowanie i doręczenie wszystkich produktów.
-
Czas realizacji zamówienia liczy się od:
-
W przypadku płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia zaksięgowania przelewu od klienta,
-
W przypadku płatności za pobraniem – od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
-
W przypadku odbioru osobistego – od informacji udzielonej przez sprzedawcę.
-
-
Dostawa produktów odbywa się na terenie Polski. Jest też możliwość ustalenia kosztów wysyłki do innych krajów i zrealizowanie takiej wysyłki do danego kraju.
Reklamacje
-
W przypadku niezgodności towaru z umową klient powinien odesłać reklamowany towar wraz z formularzem reklamacyjnym oraz opisem niezgodności.
-
W ciągu 14 dni od otrzymania towaru sklep ustosunkuje się do reklamacji klienta.
-
Sklep zastrzega sobie, że różnice wynikające z technicznych ustawień komputera klienta nie będą brane pod uwagę w reklamacji.
Prawo odstąpienia od umowy
-
Konsument zgodnie z ustawą (z dnia 30 maja 2014r.)o ochronie praw konsumenckich, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 niniejszej ustawy.
-
Klient (konsument) ma prawo do zwrócenia nienaruszonego towaru i odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. Klient musi wysłać stosowne oświadczenie przed upływem terminu 14 dni.
-
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną na adres e-mail sklepu.
-
W ciągu 14 dni roboczych od odstąpienia od umowy sprzedaży właściciel sklepu zwraca klientowi zapłaconą kwotę.
-
Zwrot płatności dokona sprzedawca przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta podczas transakcji, chyba że konsument wyraził zgodę na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało z żadnymi dodatkowymi kosztami,
-
Sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu.
-
-
Prawo do odstąpienia umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy, jeżeli przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana specjalnie według specyfikacji klienta lub służąca jego zindywidualizowanym potrzebom.
Gwarancja
-
Sprzedawca udziela gwarancji jakości na zakupione produkty. W sytuacji, gdy jest udzielona gwarancja od producenta – zostanie taka informacja również zawarta w opisie i zostanie dołączona karta gwarancyjna do zakupionego produktu. Okres trwania gwarancji jest od 12 miesięcy do nawet 60 miesięcy.
-
Jeżeli w opisie nie ma informacji o gwarancji od producenta, towar jest objęty gwarancją od sprzedawcy.
-
Gwarancja od sprzedawcy trwa przez okres 24 miesięcy i 12 miesięcy dla przedsiębiorcy.
-
Gwarancja jest udzielana na terytorium RP.
-
Gwarancji nie podlegają towary, które są podatne na naturalne eksploatowanie. Dotyczy to również pkt. 2
-
Nie są objęte gwarancją uszkodzenia z przyczyn zewnętrznych tj: urazy mechaniczne, uszkodzenia, zalania, zjawiska atmosferyczne, używanie niezgodne z przeznaczeniem, niepoprawne podłączenie.
Ochrona prywatności
-
Administratorem Państwa danych osobowych zbieranych przez stronę jest sprzedawca – DARO NARZĘDZIA Dariusz Grabowski, 63-600 Kępno, ul. Obrońców Pokoju, NIP: 6191948166, REGON: 301593702.
-
Dane wrażliwe zbierane przez administratora służą jedynie w celu realizacji umowy sprzedaży, chyba, że klient wyrazi zgodę, to także w celu marketingowym.
-
Państwa dane nie będą przekazywane żadnym organizacjom ani instytucjom międzynarodowym.
-
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
-
Administrator dokłada wszelkich starań, aby przechowywanym danym osobowym zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym wyjawieniem, wykorzystywaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Utratę do gwarancji powoduję również samodzielne, nieautoryzowane ingerowanie w towar.
-
W celu skorzystania z gwarancji należy przedstawić kartę gwarancyjną (jeśli została wydana) oraz dowód zakupu. Towar musi być kompletny.
-
W sytuacji, gdy nie będzie możliwa naprawa lub wymiana sprzętu, sprzedawca gwarantuje zwrot gotówki.
-
Sprzedawca nie zapewnia sprzętu zastępczego na okres naprawy czy gwarancji, chyba że napisano inaczej w opisie produktu.
Własność intelektualna
-
Zabrania się kopiowania, publikowania, wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej sklepu (zdjęć, filmików, artykułów) bez pisemnej zgody sklepu.
Postanowienia końcowe
-
Wszystkie umowy zawierane przez sklep są w języku polskim.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej sklepu.
-
Właściciel sklepu zastrzega sobie prawo do zmiany treści regulaminu (zmiany przepisów prawa, zmiany sposobu płatności i dostaw). O każdej zmianie klient zostanie poinformowany z 7 dniowym wyprzedzeniem.
-
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego/ ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.